zachmurzenie duże
11°
niedziela
Autosan Tramp 09 in Miechów/foto by wikimedia.org
Mieszkańcy chcą więcej przystanków autobusowych “na żądanie” w gminie Wręczyca Wielka
21 marca 2022 r. | 12:29
17

Do gminy Wręczyca Wielka wpłynęła petycja dotyczącą nowych przystanków autobusowych "na żądanie" do obsługi w ramach komunikacji gminnej.

Szczegóły petycji znajdują się poniżej.

PAWEŁ GĄSIORSKI



17 odpowiedzi na “Mieszkańcy chcą więcej przystanków autobusowych “na żądanie” w gminie Wręczyca Wielka”

  1. Olo pisze:

    Moze każdemu pod domem zrobić przystanek na żądanie. Taka prywatna taksówka.

    5
    2
  2. czytelnik pisze:

    Dawniej chodzilo sie na przystanek po 3 kilometry aby sie zabrac i to na stojaco bo tak bylo ciasno albo tylko powachalo sie dymek a teraz ludzi popier……..o.

    2
    2
  3. Mieszkanka pisze:

    Dzień dobry,
    Może najpierw należałoby poznać logicznie intencje wnoszącego lub wnoszących petycje zamiast wyrażać (negatywne, obraźliwe) komentarze co są hejtem, a za hejt można odpowiedzieć karnie (np. 216 kk) co jest cyberagresją i cyberprzemocą. Skoro Państwo mają jakieś uwagi, sugestie – każdy ma prawo złożyć petycję by udoskonalić życie (sobie, mieszkańcom), a nie działać na szkodę interesu publicznego w tym swojego interesu i swoich bliskich – ważna jest dobra wiara złożenia tego pisma (intencje, że ktoś lub dana grupa zajęła się jakąś sprawą co według nich jest problemem społecznym, a nie prywatnym i spostrzeżenie skierowała do władzy co zrobić by udogodnić życie mieszkańców). Przystanek na żądanie jest to inna forma przystanku, gdzie jest zatrzymanie na życzenie pasażera.
    1. O jakich przystankach pod każdym domem piszemy? Autor/Autorzy petycji zasugerowali tylko lokalizację przystanku, a nie kilku przystanków o tej samej nazwie;
    2. Autor/Autorzy petycji zasugerowali uruchomienie przystanków pod względem bezpieczeństwa dzieci z uwagi na ruchliwą ulicę;
    3. Autor/Autorzy petycji mieli pewnie na uwadze wytyczne co do odległości międzyprzystankowej w rozproszonej zabudowie mieszkaniowej (500-800 metrów) co prawda dotyczyło to komunikacji miejskiej ale komunikacja miejska też jest formą komunikacji gminnej gdzie autorzy najpewniej zastosowali równe traktowanie bez podziału na mieszkańców miasta i wsi;
    4. Komunikacja gminna czy komunikacja miejska winna być dogodna, komfortowa i ogólnodostępna. Komunikacja gminna to nie komunikacja: podmiejska, międzymiastowa, powiatowa, wojewódzka, pośpieszna, ekspresowa – gdzie odległości międzyprzystankowe mogą być o wiele dłuższe;
    5. Dawniej może ludzie chodzili 3 km ale to były całkowicie inne czasy (m.in.: mniejszy ruch uliczny);
    6. Nie każda osoba jest zdrowa, pełnosprawna, wydolna pod względem wysiłku by chodzić kilometr na przystanek;
    7. Autor/Autorzy petycji zasugerowali najpewniej lokalizację przystanków z powodu:
    a) generatorów ruchu: zakładów pracy, ważnych obiektów;
    b) by autobusy nie robiły nie potrzebnie dodatkowego dystansu co się może wiązać z podwyżką umowy przewozowej lub podwyżką cen biletów w liniach komercyjnych;
    8. Komunikacja gminna winna dojeżdżać do dużego grona mieszkańców by w sposób sprawny mieć przesiadkę na komunikację np. powiatową;
    9. Zamiast cieszyć się, że dana autorzy petycji walczą o Naszą Wspólnotę (sieć bezpłatnej komunikacji gminnej) to jeszcze macie pretensje i wyzywacie – nikt Wam nie zabroni złożyć pismo do organów jeśli macie sugestie udoskonalenia życia w Naszej Wspólnocie, gdzie Gmina jest Naszym dobrem.

    Pozdrawiam
    Mieszkanka

    1
    3
    • Mieszkaniec pisze:

      Widać ze druga część mieszkańców musi napisać petycje ze się z tym nie zgadza na wiążące się z tymi przystankami na żądanie niebezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu.

      2
      3
  4. Via pisze:

    Bardzo dobrze, doceniam pracowitość, żeby napisać tak długi i mądry tekst. Należy wydrukować i działać do słusznie złożonej Petycji.

    1
    2
  5. Mieszkanka pisze:

    Dobry wieczór
    Autor lub Autorzy pisząc petycje mieli na uwadzę pewnie “przystanek na żądanie/życzenie pasażera.”
    Co to znaczy?
    – gdy autobus ruszy z bieżącego przystanku, pasażerowie w pojeździe ustawiają się w pobliżu drzwi lub naciskają przycisk “STOP” – obecnie np. w PKS tak było stosowane przez niektórych pasażerów gdy autobus był zatłoczony lub w porze nocnej;
    – gdy ktoś oczekuje na przystanku lub wstanie z ławki lub podniesie rękę – powoduje zatrzymanie pojazdu.

    Więc o jakim niebezpieczeństwie Pan pisze? Skoro każdy uczestnik ruchu drogowego winien znać podstawowe zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Między innymi:
    – zasada ograniczonego zaufania;
    – zachowanie ostrożności;
    – rozglądanie się przed przechodzeniem przez przejście dla pieszych;
    – obserwacja drogi;
    – nie wchodzenie/nie wyjeżdżanie np z parkingu za autobusem lub przed autobusem gdzie ma się ograniczone pole widzenia i się czeka aż pojazd odjedzie;
    – brak jazdy na pamięć “ponieważ w każdej chwili może się zmienić organizacja drogi”;
    – odblaski, jasne ubranie np. od zmierzchu do świtu.

    Dla przykładu w MPK w Częstochowie (autobusy się zatrzymują na każdym przystanku) nie ważne czy ktoś wsiada czy wysiada – bo są to przystanki zwykłe ale mimo to pasażerowie naciskają przycisk “STOP” lub przycisk “OTWARCIE DRZWI” z chwilą podania komunikatu “NASTĘPNY PRZYSTANEK” co można uznać, że w pewnym sensie jest to przystanek na życzenie pasażera, bo zasygnalizował “opuszczenie pojazdu” jednak nie jest to formalnie przystanek na żądanie, a przystanek zwykły, bo nie ma na słupku skrótu (n/ż).

    Każdy kierowca wie o zachowaniu odstępu między pojazdami … a autobusy gdy się zbliżają do przystanku (pola zatrzymania w pasie jezdni) lub w pobliżu zatoczki (widać u nich włączony kierunkowskaz i światła hamowania – to znak dla innych kierujących, że jest przystanek w pobliżu).

    Przykładem przystanku (pola zatrzymania) w pasie drogowym bez zatoczki gdzie w obrębie pola zatrzymania jest ciągła linia – zakazująca omijania i wyprzedzania jest np.: Nowa Szarlejka I, Nowa Szarlejka II, Kalej Kopalniana, Kalej Główna, Golce (w lesie), Wręczyca 3-go Maja Las, Wręczyca Podgaj, Wręczyca Dom Strażaka … jakoś nigdy nie słyszałam i pewnie autor lub autorzy petycji by w naszym Subregionie Północnym Województwa Śląskiego było najechanie na tył pojazdu (samochodowego w autobus).

    Gdy wystąpi niebezpieczeństwo w ruchu drogowym (zarządca, właściciel) przystanku nie zezwala np. danemu przewoźnikowi zatrzymania się na danym przystanku w danej godzinie by nie spowodować zaburzeń przepustowości drogi lub przystanku.

    Chyba lepiej by żałobnicy podczas pogrzebu wysiadali z autokaru w wyznaczonym miejscu do tego przeznaczonym “przystanku” niż poza przystankiem i żeby coś im się nie Daj Boże stało (…).

    Autor/autorzy zasugerowali ulokowanie przystanku gdzie jest np. zatoczka – celem poprawy bezpieczeństwa (…).

    Na logikę czy ktoś mądry przechodzi przez szlaban gdy się podniesie do końca by zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania czy przechodzi podczas podnoszenia nie zważając na to, że automatyka kolejowa może mieć w danej chwili awarie? Nawet na przejściu dla pieszych (dobrze oznakowanym, dobrze oświetlonym) ktoś może kogoś potrącić (…).

    Współczuje autorowi, autorom petycji, że ich petycja przez wiele osób została niezrozumiała w sposób logiczny.

    Pozdrawiam i dobrej nocy oraz przepraszam jeśli ktoś mógł zostać urażony.
    Mieszkanka

    1
    1
  6. Via pisze:

    Tak , to jest bardzo słuszna sprawa, ale widać ważniejsze dla niektórych jest rozpędzenie się bryką, niż korzystanie z komunikacji publicznej do której mamy prawo.

    2
    0
  7. Mieszkanka pisze:

    Na logikę czy ktoś mądry przechodzi przez szlaban gdy się nie podniesie do końca by zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania czy przechodzi podczas podnoszenia nie zważając na to, że automatyka kolejowa może mieć w danej chwili awarie? Nawet na przejściu dla pieszych (dobrze oznakowanym, dobrze oświetlonym) ktoś może kogoś potrącić (…).

    1
    1
    • Kapucyn pisze:

      Normalnie czuję tutaj żargon prawniczy czyli rozmowa ch..a z butem, jakie szlabany przejazdy automatyka kolejowa itp.. nic na temat stawania autobusu co kilkaset metrów na środku ulicy bo ktoś wysiada lub wsiada a podruz zamiast np.20min będzie trwała 35min.

      0
      1
  8. Mieszkanka pisze:

    Mamy komunikację gminną … co we Wręczycy jak i Częstochowie jest lokalny transport zbiorowy – gminnych przewozach pasażerskich … i zamiast się cieszyć, że Nasza komunikacja jest bezpłatna bo w Częstochowie trzeba kupić bilety MPK … ktoś napisał problem z przystankami … to jeszcze pretensje za to, że ktoś walczy … z przystanku Wręczyca Cmentarz pewnie nie tylko korzystali by żałobnicy ale także dzieci z wycieczki szkolnej, którzy pewnie by odwiedzali Grób Żołnierzy by poznać historie (…) bezpiecznie bo byłby przystanek bezpośrednio przy cmentarzu …
    Tak samo przystanek Wręczyca Ogrodowa … po co autobusy mają zawracać przy kościele, gdzie jest plac zabaw dla dzieci … zamiast bezpośrednio z Częstochowskiej jechać w Mickiewicza.

    1
    1
    • Mieszkaniec pisze:

      Mieszkanko, nawet nie jesteś w stanie ogarnąć tego ze za przejazd się płaci np. dziecko jadąc na bilecie jednorazowym do szkoły w Cz-wie płaci 4zł a żądasz przystanków na żądanie co 300m. Mogą być nawet co 100m pod warunkiem ze w miejscu zatrzymywania się będzie zatoczka.

      1
      1
    • Via pisze:

      Ale w PKS trzeba już niestety płacić, może to ujednolicić jakoś, bo to niesprawiedliwe.

      0
      0
  9. Mieszkanka pisze:

    Dzień dobry
    Komunikacja gminna – na terenie Gminy jest bezpłatna czyli GTV Bus jest operatorem, a Gmina Wręczyca organizatorem. Od Szarlejki lub Wydry do Częstochowy jest to już linia komercyjna i za to się płaci.

    Gmina Wręczyca nie ma wpływu na ceny biletu do Częstochowy ponieważ nie ma podpisanej umowy między organizatorami (Miastem Częstochowa, Wójtem Wręczycy Wielkiej) na wspólną komunikację oraz operator poza granicami administracyjnymi jest przewoźnikiem, a nie operatorem.

    O bezpłatnej komunikacji mówi o tym Zarządzenie Wójta Gminy Wręczyca Wielka
    Czyli przystanek np:
    Kuleje PKP – Wręczyca Wielka Urząd
    Jest bezpłatną komunikacją, bo jest w granicach administracyjnych a przewoźnik, który stał się operatorem “wykonuje przewozy regularne o charakterze użyteczności publicznej”.
    Jeśli np PKS Częstochowa wykonuje kurs Kuleje PKP – Wręczyca Wielka wtedy pobierana jest opłata za bilet bo PKS obecnie nie jest operatorem gminnych przewozów pasażerskich.

    Zatoczka autobusowa wymagana jest gdy ruch pojazdów jest 400 na dobę dla przykładu przystanek w Częstochowie – II Al. NMP nie ma zatoczki autobusowej (…) jak i co niektóre przystanki.

    To nie ja złożyłam petycje ale w pełni ją popieram.

    Pozdrawiam
    Mieszkanka

    1
    1
  10. Mieszkanka pisze:

    Przystanek na żądanie – jeśli nie ma nikogo na przystanku, kierowca nie ma obowiązku się zatrzymywać (…) – proszę czytać ze zrozumieniem.

    0
    1
  11. Mieszkanka pisze:

    Przepraszam … zatoczka jest budowana gdy pomiar miarodajny jest 400 p/h (pojazdów na godzinę), jednak może zostać pominięta, gdy jest zapewniona widoczność na zatrzymanie.

    1
    1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.